kellytravelsasia.reismee.nl

Reis van Bangkok naar Chiang Mai

Na twee lange reisdagen ben ik dan eindelijk aangekomen in het hostel in Chiang Mai. De reis is gelukkig goed verlopen, maar heeft me wel uitgeput. Eerst 14 uur in het vliegtuig naar Bangkok waar ik niet heb kunnen slapen, om vervolgens een middag te wachten op de nachttrein naar Chiang Mai. Hier moet ik erg wennen aan de hitte, en mijn tas is zwaar. Terwijl ik het openbaar vervoer in Bangkok aan het uitvogelen ben, kom ik gelijk in aanraking met de Thaise cultuur, en voel ik excitement om in deze vreemde en bijzondere stad te zijn. Vooral kenmerkend zijn de grote billboards van reclame die je overal tegenkomt, en de chaotische drukte. Ook ga ik weer de eerste tempel in, de Wat Traimit, met de gouden boeddha (dit boeddha beeld is van massief goud en miljoenen euro's waard). In de tempel voel ik me weer een stuk rustiger, na alle spanningen die ik had ervaren. De nachttrein naar Chiang Mai is verder prima. Ik ben blij als ik aan kom in het hostel en ik lekker wat kan uitrusten.

Chiang Mai is een leuke stad. Mijn hostel zit midden in het oude centrum van Chiang Mai waardoor een rondje lopen je gelijk een goed beeld geeft van de stad en de cultuur, er hangt hier een leuke sfeer. Ik kom al snel meerdere tempels tegen en ga er ook een aantal naar binnen. Ook eet ik voor het eerst weer een echte Thaise curry, wat ik heerlijk vind. Wel pittig..

Reacties

Reacties

Jolanda

heerlijk dat je veilig bent aangekomen, lekker even acclimatiseren en genieten van deze mooie reis. de eerste foto's zijn al prachtig en je verhaal ook ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!