kellytravelsasia.reismee.nl

2-daagse jungle trek Nam Ha

Luang Namtha is een plaatsje in het noorden van Laos en staat bekend om zijn prachtige natuur in Nam Ha National Park, waar veel reizigers komen voor een trekking in de jungle. Ik dus ook! Een 2-daagse trek door de jungle, wat een prachtige ervaring weer!

Dit was voor mij de eerste keer dat ik meerdere uren in de bergen een trekking heb gedaan. De eerste dag hebben we iets van 4 uur gelopen en de tweede dag 5 uur. Zeker de eerste dag was goed te doen. Onderweg hebben we een uurtje rust gehad om wat te eten, met voedsel dat we die ochtend op de markt hadden gekocht. Ook liet de gids ons wat jungle food proberen (in de stengels van planten), wat wel een unieke smaak had. Mensen in Laos gebruiken jungle food veel met koken.

Na een prachtige wandeling in de natuur (op de vele insecten na) komen we aan in het bergdorpje waar we zullen overnachten. Ik vond het bijzonder om te zien hoe de mensen daar leven. In kleine houten huisjes, zonder elektriciteit en ze wassen zich in de rivier. Er zijn veel kinderen die al erg zelfstandig lijken. Kleine kinderen die hun baby broertje of zusje op hun rug meenemen. Ook lopen de dieren daar los rond, veel kippen en varkens. Ik vind de kleine dieren erg schattig, maar realiseer me ook dat het voor de mensen daar gewoon voedsel is. Door met de gids te praten kom ik ook meer te weten over hun cultuur, zo geloven de mensen daar in spirits die in de bergen leven. We hebben de spirits gevraagd om het droog te houden, en ze hebben ons gehoord!

Dag twee is een stuk zwaarder, de wandeling neemt ons voor een paar uur steil omhoog. Ik kan het maar amper bijhouden! Uiteindelijk bereiken we de top van de berg. De prachtige omgeving en het uitzicht vanaf de berg is het zeker waard, je kunt de stad Luang Namtha van ver zien. Het was een mooie trekking in de jungle, en een bijzondere overnachting in het dorpje, een trekking die ik iedereen zou aanraden!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!