kellytravelsasia.reismee.nl

Chaotisch Ho Chi Min en rust in Dalat

De grens over naar Vietnam, weer een nieuw avontuur. Ik heb grote verwachtingen van dit land, de geschiedenis, de natuur, de stranden. Mensen zijn altijd heel positief over Vietnam, en ik heb erg veel zin om dit land te ontdekken. Ook hoor je vaak dat Vietnam het land is van de scooters. Dit kon ik gelijk de eerste dag al bevestigen..

Om te beginnen merkte ik al gelijk grote verschillen met Laos en Cambodja. Dit land is een stuk welvarender en moderner. Dit kun je zien aan de huizen, gebouwen en wegen. Het voelde al iets meer Westers. Maar ik begon mijn reis door Vietnam in Ho Chi Min City, wat een ontzettend chaotisch drukke stad is. Het verkeerd is gewoon insane, en er rijden bizar veel scooters. Zeker die eerste dag durfde ik amper de straat over te steken.. Ik vind het daardoor ook geen fijne stad om in rond te lopen. Je hoort continue gebeep om je heen, er is geen rust te vinden. Ik ben hier dan ook niet langer gebleven dan nodig was om alles te zien. Wel heb ik hier wat meer geleerd over de oorlog in Vietnam, het warmuseum was erg indrukwekkend.

Mijn volgende stop was Dalat, een wat rustiger gelegen bergdorpje, waar de temperatuur rond de 20 graden ligt, een groot verschil met de rest van Vietnam (waar het altijd boven de 30 graden is). Qua verkeer was het helaas nog steeds niet rustig, maar ik ben bang dat ik dat nergens in Vietnam ga vinden. Wel was het een mooi stadje, met veel Franse invloeden waardoor het nog meer Westers aanvoelde. De omgeving van Dalat is met name erg mooi, je kunt je eigen tour maken, met de cablecar door de bergen, wandelen langs een groot lake, watervallen bezoeken, een kijkje nemen bij een heel oud treinstation, kortom, er is genoeg te zien. Als je avontuurlijk ingesteld bent, kun je ook gaan canyoningen, of een hike maken naar de top van de grootste berg in Dalat. Dat laatste heb ik gedaan, en was een hele uitdaging. Maar de inspanningen zijn het allemaal waard zodra je de top hebt bereikt!

Ik had eerst 2 dagen in Dalat gepland, maar dit zijn er uiteindelijk 5 geworden. Dit heeft ook te maken met de super lieve mensen van het hostel, die heerlijke maaltijden en een overvloed aan rice wine voor ons heeft gemaakt, en de leuke reizigers in het hostel. Na wat uitputtende dagen ben ik ook weer een beetje tot rust gekomen in Dalat. Nu ben ik weer klaar voor het volgende deel van mijn reis!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!