kellytravelsasia.reismee.nl

Terugblik op mijn reis

Vandaag is het alweer mijn laatste dag in Azië, wat zijn de afgelopen maanden snel gegaan! Maar wat een mooie ervaring, ik kan mijn geluk niet op dat ik dit heb mogen doen. Als ik terugkijk op mijn reis, dan zijn er zo veel mooie momenten, bijzondere ervaringen, en leuke mensen, dat ik er emotioneel van word om hieraan terug te denken.

Om te beginnen, de meditatie retreat in Thailand was een hele bijzondere ervaring. Het was heerlijk om een paar dagen in rust, en in het hier en nu te leven. Mijn meditatie is er op vooruit gegaan, en ik hoop dat ik dit kan blijven vasthouden. Tijdens mijn reis heb ik meer geleerd over het boeddhisme, een levensovertuiging waarin ik mezelf wel herken.

Vervolgens Laos, de trekking in het noorden was ook een hele mooie ervaring. Door de overnachting in het dorpje en de gesprekken met de gids heb ik veel geleerd over hoe de mensen daar leven. Ik vond Laos erg mooi, ondanks dat het een stuk armoediger was. Met name in het noorden is er prachtige natuur. Luang Prabang is een leuke stad, en de Kuangsi waterval is de mooiste die ik heb gezien tijdens mijn reis. Daarnaast heb ik hier Walker leren kennen, een bijzondere jongen met een passie voor de wereld en reizen. Het fijne aan Laos is dat er nog niet veel toerisme is. Het is er rustig, en op sommige plekken voelde ik me de enige Westerse toerist!

Toch wel het mooiste tijdens mijn reis, was het vrijwilligerswerk in Cambodja. Ik had eerst niet gedacht dat het lesgeven me zo veel plezier zou geven. De kinderen waren echt super lief, de response die je van ze krijgt is echt geweldig. Ook was het erg leuk met de vrijwilligers, we hadden een fijne groep, heb echt een ontzettend leuke tijd met ze gehad. Verder is Cambodja wel het minst mooie land. Angkor Wat en The killing fields waren erg indrukwekkend, en wel de moeite waard.

Vietnam is wel erg mooi, wat moderner, met echt prachtige natuur in het noorden. Het enige wat jammer is, is het verkeer en het continu getoeter van auto's en scooters. Maar behalve Ho Chi Min City heeft Vietnam veel leuke stadjes. Ik heb mijn visum verlengd om alles in rust te kunnen zien. Dalat was erg leuk, zowel door de omgeving als de mensen. De stadjes Hoi An en Hue waren ook leuk en sfeervol, met een mooie trip tussen beide op de motorbike. De limestone bergen in Catba en Tamcoc waren prachtig, maar de natuur tijdens de Ha Giang loop was veruit het mooiste wat ik tijdens mijn reis heb gezien. De loop was daardoor de mooiste ervaring in Vietnam! En de trekking in Sapa was dan weer het heftigste wat ik heb meegemaakt. Al deze ervaringen in Vietnam heb ik gedeeld met Kerry, een super lieve meid, we hebben het echt ontzettend leuk gehad samen. Ik ben erg blij dat ik haar heb leren kennen.

Ik vind het jammer om te gaan, ga Azië echt missen, maar het is tijd. Uiteindelijk heb ik alles gezien en gedaan wat ik wilde, het had geen mooiere reis kunnen zijn. Ik heb genoten.

Reacties

Reacties

Jolanda

❤️

Johan

Goede reis terug

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!